Medellin a Praha si jsou podobné více než si myslíte!
Nebudeme se bavit o tom, že město funguje na principu uzavřené mafiánské skupiny jedinců, kteří ovládají všechna hlavní rozhodnutí radnice - utajený kartel. Zapomeneme na tuto špatnou paralelu s kolumbijským městem, které ovládal Pablo Escobar a nebudeme se pokoušet uvádět jméno našeho pažského "Don Pabla". Budeme se věnovat pozitivnějším věcem!
Již několik let jsme zásobování informacemi, že Praha bude mít v rámci městské hromadné dopravy lanovku mezi Bohnicemi a Dejvicemi. Medellin byl právě prvním městem na světě, které v roce 2004 plně integrovalo lanovku do systému MHD. Následně nastal boom, kdy se různí světoví architekti začali zabývat možnostmi zapojení lanovky do plnohodnotného, velkokapacitního provozu městské hromadné dopravy. Asi v té době též začaly první myšlenky, že bychom se mohli zabývat využitím podobného systému v Praze. Spojení Dejvic a Bohnic se přímo nabízí. Navíc mezizastávka v Troji u ZOO je více než geniální tah! Vyřeší se tím hned několik věcí najednou.
Primárně lanovka umožní obyvatelů Bohnic vážně uvažovat o práci v Dejvicích a dostat se do práce za méně než dvacet minut. Sekundárně se povede odlehčit těm přeplněným parkovištím kolem ZOO a umožnit Pražanům vyrazit na výlet čistě městkou hromadnou dopravou bez nutnosti 4x přestupovat a čekat na autobusy, které se také účastní dopravní zácpy kolem ZOO o víkendech. Ale v neposlední řadě někdo našel řešení, které je levnější než budování tunelů a komplikovaných tramvajových tratí.
Můžeme tedy jen doufat, že se plán nezvrhne. Pokud to kolumbijské město dokázalo již v roce 2004, tak věříme, že se to může povést i v Praze, o dvacet let později.
za Spolek pro krásnou a zdravou Prahu
Zdeněk Třískala